Un tricou de bumbac amestecat cu poliester poate elibera aproximativ un sfert din greutatea lui in poluanti in aer si pana la 10 ori greutatea lui in dioxid de carbon.

Nutrienti

poza

Nutrientii: Cati?

Daca ne uitam la eticheta produsului, vom observa ca nutrientii sunt impartiti in doua categorii, in functie de efectul pe care il au asupra sanatatii noastre:

Grasimi, grasimi saturate, colesterol, sodiu: acestia NU

Daca vom consuma prea multi din acesti nutrienti va creste riscul de a avea anumite boli cronice, precum probleme cu inima, cancer sau presiune arteriala crescuta. Este bine sa reducem cat putem de mult consumul acestor tipuri de nutrienti, pentru a avea o dieta sanatoasa.

Cu toate ca acesti nutrienti nu sunt benefici organismului, ei nu trebuie eliminati complet din alimentatie. Un consum de 5% sau mai putin nu este suficient!

Fibre, vitamina A, vitamina C, calciu, fier: acestia DA

Acesti nutrienti ne pot imbunatati sanatatea si pot reduce riscul imbolnavirilor. De exemplu, calciul reduce riscul de osteoporoza, o boala ce inseamna ca oasele devin fragile cu inaintarea in varsta. Consumul de fibre este benfic pentru tractul intestinal. O dieta bogata in fructe, legume si cereale inseamna multe fibre si consum scazut de grasimi saturate si colesterol.

Cu toate ca o dieta bogata in astfel de nutrienti este benfica, un consum de 20% sau mai mult reprezinta un exces!

August
Resurse
Jocuri