Este 90% sigur ca schimbarile climatice se datoreaza emisiilor cauzate de om.

Nutrienti

poza

Nutrientii: Cati?

Daca ne uitam la eticheta produsului, vom observa ca nutrientii sunt impartiti in doua categorii, in functie de efectul pe care il au asupra sanatatii noastre:

Grasimi, grasimi saturate, colesterol, sodiu: acestia NU

Daca vom consuma prea multi din acesti nutrienti va creste riscul de a avea anumite boli cronice, precum probleme cu inima, cancer sau presiune arteriala crescuta. Este bine sa reducem cat putem de mult consumul acestor tipuri de nutrienti, pentru a avea o dieta sanatoasa.

Cu toate ca acesti nutrienti nu sunt benefici organismului, ei nu trebuie eliminati complet din alimentatie. Un consum de 5% sau mai putin nu este suficient!

Fibre, vitamina A, vitamina C, calciu, fier: acestia DA

Acesti nutrienti ne pot imbunatati sanatatea si pot reduce riscul imbolnavirilor. De exemplu, calciul reduce riscul de osteoporoza, o boala ce inseamna ca oasele devin fragile cu inaintarea in varsta. Consumul de fibre este benfic pentru tractul intestinal. O dieta bogata in fructe, legume si cereale inseamna multe fibre si consum scazut de grasimi saturate si colesterol.

Cu toate ca o dieta bogata in astfel de nutrienti este benfica, un consum de 20% sau mai mult reprezinta un exces!

August
Resurse
Jocuri